Feladat |
Feladat jellemzői |
Főbb szempontok
a választásnál |
Ajánlott konfiguráció |
Hosszútávú /
Nemzetközi fuvarozás
|
 |
Különféle termékek és áruk hosszútávú szállítása |
 |
Főleg autópályán és autóutakon |
 |
Kb. 130.000-150.000 km-t tesz meg egy évben |
|
 |
Vezetési- és kabin kényelem |
 |
Magas átlag szállítási sebesség |
 |
Alacsony fogyasztás |
|
 |
AS kabin: a vezető kényelme elsődleges |
 |
430,480 vagy 540 LE motor, az útvonaltól, kívánt átlagsebességtől és rakománytól függően |
 |
440S..T/P nyergesvontató félpótkocsival |
 |
190S../P 4x2 alváz légrugós felfüggesztéssel |
 |
260S..Y/P vagy PS: 6x2 alváz, emelhető harmadik tengellyel |
|
Nagy raktárigényű
szállítmányozás
|
 |
Nagy raktérigényű, a szokásos belmagasságnál nagyobb berendezések, áruk szállításához |
 |
Főleg autópályán és autóutakon |
 |
Kb. 130.000 – 150.000 km-t tesz meg egy évben |
|
|
|
Regionális fuvarozás
|
|
 |
Magas, átlagos szállítási sebesség |
 |
Termelékenység, hatékonyság |
|
|
Áruterítés
 |
|
 |
A kabin funkcionalitása |
 |
A jó manőverezhetőség, hozzáférhetőség |
|
|
Gyűjtőfuvarozás
 |
|
|
|
Városi hulladékgyűjtés
 |
|
|
 |
Aktive Day kabin |
 |
260S Y/PS 6x2 alváz, emelhető, kormányozható harmadik tengellyel |
 |
Cursor 8 310 LE-s változata, automata váltóval, nagy nyomatékokkal, alacsony fordulaton |
|
Hűtős áruterítés
|
 |
Gyorsan romló, hűtést igénylő áruk szállítása |
 |
Fő- és másodrendű utak, városi utak |
 |
Alacsonytetős kabin(ha a hűtőegységet a kabin fölé helyezik) |
 |
300-400 km naponta, kb. 60.000-80.000 km/év |
|
|
|
Tartályos/Tanker
|
|
 |
A legfontosabb szempont a rakodósúly, ezért minimalizálni kell a jármű összsúlyát, mivel a szigorú ellenőrzések miatt (veszélyes áru) nem lehet túlterhelni |
|
 |
Aktive Day kabin a maximális raksúlyhoz és kapacitáshoz |
 |
Kis tömegű Cursor 8 310/350 LE a terepviszonyoktól függően |
|
Nyerges billencs
|
|
 |
A súly itt is, mint a tankereknél fontos szempont, az igénybevétel viszont eltérő, ezért nagyobb teljesítményű motorok javasoltak |
 |
Alacsony tető, nem csak a súly miatt, hanem, hogy elférjen a töltőgaratok alatt |
|
|
Autó szállító/Tréler
|
 |
Gépkocsik szállítása a gyárból a márkakereskedésekbe |
 |
A hatékonyság szempontjából olyan konfigurációt kell választani, hogy a lehető legtöbb gépkocsit lehessen szállítani |
 |
120.000 km/év, főleg főutakon |
|
 |
A legfontosabb szempont itt az, hogy a lehető legtöbb jármű elférjen. A gyártónak itt alacsony kabint kell kínálnia, hogy a kabin fölé is férjen még gépkocsi. Magas utazósebesség szükséges, azonban ez nem feltétlenül követel nagy motorteljesítményt, hiszen a raksúly nem számottevő |
|
 |
440S T/FP-CT 4x2 CT(Car Transport) autószállító nyerges egység integrált légrugós felfüggesztéssel és különlegesen alacsony vázzal |
 |
190S /FP-CT(autószállító) speciális autószállító változat, integrált légrugós felfüggesztéssel, különlegesen alacsony vázzal. Alacsony tetős AT kabin: az alacsonytető kötelező, az ággyal szerelt AT kabin szükségességét pedig az általában hosszú távok igazolják |
|
Konténeres/
Cserefelépítményes
|
 |
A disztribució egy speciális, egyre jobban terjedő változata, ahol a logisztikai központok a szállítmányozás hatásfokát növelendő, teljes konténereket cserélnek az autókon, így minimalizálva a rakodási időt |
 |
80.000-100.000 km évente |
|
 |
Fontos szempont, hogy a konténer cseréjét minél gyorsabban végre lehessen hajtani, ezért nélkülözhetetlen az alváz magasságának gyors változtathatósága |
|
|
Építőipari munkák
|
|
 |
A legfontosabb szempont, hogy a jármű bírja a nehéz körülményeket |
 |
A motorteljesítmény ezeknél a feladatoknál lényeges szempont |
 |
Megfelelő mellékhajtás (pl. darunak) |
|
|