![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Iveco Stralis Hi-Way - Kamion, nyerges vontatĂł – TechnolĂłgiaMotor Az Iveco Stralis Hi-Way Cursor FPT Industrial motorokkal ĂŠrhető el, amelyek alacsony Ăźzemanyag-fogyasztĂĄst ĂŠs kivĂĄlĂł teljesĂtmĂŠnyt biztosĂtanak. A manuĂĄlis, automatizĂĄlt ĂŠs automata vĂĄltĂłval is kaphatĂł Iveco Stralis Hi-Way modellekhez soros, 6 hengeres felĂŠpĂtĂŠsű FPT Industrial Cursor motorok szĂĄmos lĂśkettĂŠrfogat-vĂĄltozatban (8, 10 ĂŠs 13 literes az Euro V tĂpuscsalĂĄdnĂĄl; 9, 11 ĂŠs 13 literes az Euro VI tĂpuscsalĂĄdnĂĄl) rendelhetők, a dĂzelmotorok esetĂŠben nyolcfĂŠle (310-től 560 lĂłerőig), a CNG-motorok esetĂŠben pedig hĂĄromfĂŠle (270-től 330 lĂłerőig) teljesĂtmĂŠnnyel. Az Iveco Stralis Hi-Way motorok mindegyikĂŠt alacsony Ăźzemanyag-fogyasztĂĄs ĂŠs kivĂĄlĂł teljesĂtmĂŠny jellemzi, maximĂĄlis nyomatĂŠkuk pedig mĂĄr nagyon alacsony (1000 ford/perc) fordulatszĂĄmtĂłl rendelkezĂŠsre ĂĄll. Mivel kevesebb sebessĂŠgvĂĄltĂĄsra van szĂźksĂŠg, ez a rugalmassĂĄg nagy hatĂŠkonysĂĄggal ĂŠs vezetĂŠsi kĂŠnyelemmel pĂĄrosul az Iveco Stralis Hi-Way esetĂŠben. Az Iveco Stralis E5/EEV motorvĂĄlasztĂŠka
HajtĂĄslĂĄnc Az Iveco kizĂĄrĂłlag a legjobb minősĂŠgű alkatrĂŠszeket ĂŠs a legjobb technolĂłgiĂĄt hasznĂĄlja, hogy a Cursor motorok ĂĄltal leadott teljesĂtmĂŠny a lehető legkisebb vesztesĂŠggel jusson el a hajtott kerekekhez. A sebessĂŠgvĂĄltĂłknak szĂĄmos vĂĄltozata van:
A hagyomĂĄnyos sebessĂŠgvĂĄltĂłkkal ĂśsszehasonlĂtva, az EuroTronic egysĂŠg jelentős előrelĂŠpĂŠs a vezetĂŠsi kĂŠnyelmet illetően, mivel a sebessĂŠgvĂĄltĂł kart a műszerfalon elhelyezett kapcsolĂłk helyettesĂtik. A sebessĂŠgvĂĄltĂł automatizĂĄlĂĄsi elve a leggazdasĂĄgosabb ĂźzemeltetĂŠs elĂŠrĂŠsĂŠre tĂśrekszik, mivel mindig a legmegfelelőbb sebessĂŠgi fokozat kivĂĄlasztĂĄsĂĄt garantĂĄlja. MegĂłvja a motort a tĂşlpĂśrgĂŠstől ĂŠs ezzel egy időben, csĂśkkenti a tengelykapcsolĂł tĂĄrcsa kopĂĄsĂĄt, a jĂĄrmű Ăźzemanyag fogyasztĂĄsĂĄt ĂŠs a zajkibocsĂĄtĂĄst egyarĂĄnt. Az Arvin Meritor ĂŠs az Iveco hĂĄtsĂł hidak rendkĂvĂźl ellenĂĄllĂłak ĂŠs csak csekĂŠly karbantartĂĄst igĂŠnyelnek; hagyomĂĄnyos vagy kerĂŠkagy-ĂĄttĂŠtellel rendelkező kivitelben ĂŠrkeznek a mĂŠg nagyobb megbĂzhatĂłsĂĄg ĂŠs az egyre speciĂĄlisabb fuvarfeladatok ĂĄltal tĂĄmasztott igĂŠnyek kielĂŠgĂtĂŠse vĂŠgett. KĂśrnyezetvĂŠdelem Az egyedĂźlĂĄllĂł HI-eSCR utĂłkezelő technolĂłgia, az FPT Industrial ĂĄltal tervezett ĂŠs szabadalmaztatott katalitikus redukciĂłs rendszer rĂŠvĂŠn az Iveco Stralis Hi-Way az egyetlen olyan nehĂŠzgĂŠpjĂĄrmű a piacon, amely kipufogĂłgĂĄz-visszavezetĂŠs (EGR) nĂŠlkĂźl teljesĂti az Euro VI kibocsĂĄtĂĄsi hatĂĄrĂŠrtĂŠkeket. A nagy hatĂŠkonysĂĄgĂş SCR rendszer az Iveco Stralis Hi-Way esetĂŠben tĂśbb mint 95%-kal csĂśkkenti a nitrogĂŠn-oxidok szintjĂŠt. Az Euro VI jĂĄrművekhez kifejlesztett FPT Industrial utĂłkezelő technolĂłgia egyedi ĂŠs kĂźlĂśnleges, mivel az Ăźzemanyag-fogyasztĂĄs nĂśvekedĂŠse nĂŠlkĂźl teljesĂti a szigorĂş nitrogĂŠnoxid-kibocsĂĄtĂĄsi hatĂĄrĂŠrtĂŠkeket. A Hi-eSCR technolĂłgiĂĄval felszerelt motor kiegĂŠszĂtő hűtĂŠst nem igĂŠnyel, Ăgy az egyedi megoldĂĄs lehetővĂŠ teszi az utĂłkezelĂŠsi rendszer egyszerűsĂtĂŠsĂŠt ĂŠs a meglĂŠvő kabinstruktĂşra hasznĂĄlatĂĄt. Az EGR rendszerrel ĂśsszehasonlĂtva, az Iveco ĂĄltal vĂĄlasztott rendszer szĂĄmos előnyĂśkkel bĂr mind a kĂśrnyezet, mind pedig az Iveco Stralis Hi-Way vĂĄsĂĄrlĂłi szĂĄmĂĄra:
MegbĂzhatĂłsĂĄg Az Iveco Stralis Hi-Way megbĂzhatĂłsĂĄg egyet jelent megtartani az ĂgĂŠreteket – megbĂzhatĂłsĂĄg, tartĂłssĂĄg ĂŠs a legmagasabb fokĂş biztonsĂĄg minden kĂśrĂźlmĂŠny kĂśzĂśtt. A fĂŠkrendszer a tĂĄrcsafĂŠkekkel EBS ĂŠs EPS rendszerekkel biztosĂtja a lehető legrĂśvidebb fĂŠktĂĄvolsĂĄgot, mindenfĂŠle terhelĂŠsi ĂŠs ĂştminősĂŠgi paramĂŠterek mellett. Az Iveco Turbo Brake (dekompressziĂłs motorfĂŠk) ĂŠs az Intarder meglĂŠte, mind-mind a hajtĂĄslĂĄnc ĂŠlettartamĂĄt nĂśvelik, ĂŠs nagy kereskedelmi sebessĂŠget biztosĂtanak. A nagy nyomatĂŠk (ami mĂĄr 1000 1/ min fordulatszĂĄmtĂłl rendelkezĂŠsre ĂĄll) biztosĂtja a motor optimĂĄlis műkĂśdtetĂŠsĂŠt, megbĂzhatĂłsĂĄgĂĄt ĂŠs tartĂłssĂĄgĂĄt. TartĂłssĂĄg Az Iveco hĂres az alvĂĄzai robosztussĂĄgĂĄrĂłl. A Stralis Hi-Way alvĂĄzak hossztartĂłi U keresztmetszetű, szűkĂźlő szelvĂŠnyű elemek, melyekhez speciĂĄlis anyagbĂłl (Fe E 490- nagy szakĂtĂłszilĂĄrdsĂĄgĂş acĂŠl) kĂŠszĂźlt 6, 7-7, 7 mm falvastagsĂĄgĂş kereszttartĂłkat szegecselnek. A mechanikai szilĂĄrdsĂĄgra vonatkozĂł szabvĂĄnyok ĂŠpp oly szigorĂşak, mint az elektromos ĂŠs elektronikus rendszerek esetĂŠn. Az Iveco Stralis Hi-Way elektromos vezetĂŠkezĂŠsĂŠt a CAN-Bus ĂŠs a multiplex rendszerek architektĂşrĂĄja szerint ĂŠpĂtettĂŠk meg. Ez a megoldĂĄs biztosĂtja a jĂĄrmű tĂśbb egysĂŠgeihez ĂŠs ĂŠrzĂŠkelőihez tartozĂł minden vezĂŠrlőegysĂŠgnek, a megbĂzhatĂł ĂŠs hatĂŠkony kommunikĂĄciĂłt. A Multiplex technolĂłgia lehetővĂŠ teszi, hogy tĂśbbfĂŠle jel haladhasson egyidőben a vezetĂŠken. A vezetĂŠk szĂĄmĂĄnak (-45%) ĂŠs a csatlakozĂĄsi pontok szĂĄmĂĄnak csĂśkkentĂŠse egy sokkal megbĂzhatĂłbb, elegĂĄnsabb ĂŠs tisztĂĄbb elrendezĂŠst eredmĂŠnyezett az alvĂĄzon, ĂŠs nagyban hozzĂĄjĂĄrult az elektromos rendszer egyszerűbb javĂtĂĄsĂĄhoz is. FĂŠkrendszer A teljes Iveco Stralis Hi-Way modellcsalĂĄd a Knorr gyĂĄrtmĂĄnyĂş hűtĂśtt tĂĄrcsafĂŠkekkel szerelt (pneumatikus műkĂśdtetĂŠssel ĂŠs EBS elektronikus vezĂŠrlĂŠssel kiegĂŠszĂtve). Az EBS optimalizĂĄlja a jĂĄrművezető fĂŠkezĂŠsi műveletĂŠt; amint a lĂĄbĂĄt a fĂŠkpedĂĄlra helyezi, abban a pillanatban meghatĂĄrozza a lassĂtĂĄs mĂŠrtĂŠkĂŠt, ĂŠs a fĂŠkrendszer elektronikus vezĂŠrlőegysĂŠge ennek megfelelően ĂĄllĂtja be, a lassĂtĂĄs paramĂŠtereit:
AzoknĂĄl a fuvarfeladatoknĂĄl ahol gyakran kell meredek lejtős Ăştszakaszon haladni, cĂŠlszerű vĂĄlasztĂĄs lehet az Iveco Stralis Hi-Way mĂĄsodik generĂĄciĂłs ZF Intardere, mely immĂĄron szĂŠlesebb motorfordulatszĂĄm tartomĂĄnyon belĂźl kĂŠpes leadni a legnagyobb fĂŠkező nyomatĂŠkĂĄt. Kisebb a teljesĂtmĂŠny vesztessĂŠg is, alapjĂĄrati fordulatszĂĄmnĂĄl ebből adĂłdĂłan csĂśkkenti az Ăźzemanyag fogyasztĂĄst is. BiztonsĂĄg A teljes Iveco Stralis nyergesvontatĂł modellpaletta mĂĄr ESP – elektronikus menetstabilizĂĄlĂł rendszerrel is rendelhető. Az ESP szĂĄmos funkciĂłja mellett olyan Ăşj elemeket is tartalmaz, melyek az aktĂv biztonsĂĄg terĂŠn kifejlesztett legĂşjabb eredmĂŠnyeket tĂźkrĂśzik:
|